Nieuw: Gratis Makelaars Helpdesk

Door op 20 Augustus 2021

Bel voor gratis advies over diverse woningzaken

We hebben een primeur. De woningmarkt van vandaag is dermate complex dat veel woningkopers of verkopers het vaak even niet meer weten. Geen nood. Wij hebben vanaf nu een gratis spreekuur voor iedereen die wel wat advies kan gebruiken. Eén keer per week staat onze register makelaar/taxateur u graag te woord om uw vragen te beantwoorden. Onze makelaar Han van Wijk vertelt over onze nieuwe dienst als vraagbaak in een verstoorde woningmarkt. 

Innovatieve makelaardij

Han: “Als makelaar mag je een fantastisch beroep uitoefenen. Je bent immers betrokken bij een van de meest belangrijke evenementen in iemands leven: het aankopen of verkopen van een woning. Daarnaast zijn wij een innovatieve makelaardij en willen we ook vooruitstrevend zijn in de visie die wij hebben over hoe kunnen wij de consument zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.”


Gratis advies

“Wij worden iedere week gebeld door consumenten met vragen over specifieke situaties die hen zijn overkomen en de woningmarkt in het algemeen. Daarom bieden wij voor iedereen die vragen heeft onze gratis Makelaars Helpdesk aan van de Makelaars van Connect! Wanneer u vragen heeft op het gebied van de woningmarkt in het algemeen en woningen in het bijzonder, kunt u deze altijd aan ons stellen. Wij geven gratis advies en helpen u graag op weg.”

Adviezen en tips

“Twijfelt u ergens over? Heeft u advies nodig? Wat is verstandig? Eerst kopen of eerst verkopen? Hoe moet ik een bieding naar een makelaar toe formuleren? Moet ik wel of niet overbieden? Wat voor gevolgen kan dat hebben? Moet ik een huis laten keuren? Heb ik wel de juiste makelaar? Welke risico’s loop ik? U krijgt altijd onze ongezouten mening en advies.”


Verborgen gebreken

“Er bestaan zichtbare, niet zichtbare én verborgen gebreken. Wat is dat precies? Heeft u hierbij advies nodig? Bent u ergens tegenaan gelopen? Wordt u met het kluitje in het riet gestuurd? Neemt iemand u bij de neus? De helpdesk is er voor u!”

Onbekendheid met processen

Het proces van een huis verkopen of een huis kopen kent vele facetten, stappen en onderwerpen. Heeft u ergens informatie over nodig? Wilt u weten hoe het werkt bij een notaris? Met een bouwkundige? Met een taxateur? Met een hypotheekadviseur? Met welke kosten en belastingen heeft u te maken? Wij helpen u graag op weg.”

Ook voor misstanden

“Als makelaar mag je een vak uitoefenen waarbij ethiek hoog in het vaandel zou moeten staan. Ik kom het helaas vaak anders tegen. Makelaars die hun hand er niet voor omdraaien om de belangen van verkopers en kopers op een eigen wijze te interpreteren, meer naar hun eigen belang kijken dan naar dat van de consument. Denk hierbij aan koppelverkoop, prijsopdrijvingen, verzwijgen van gebreken en terugkomen op gemaakte afspraken. Wie heeft er weleens gehoord van iemand die een koop had gesloten en door de makelaar wordt gebeld met de mededeling 'sorry, de woning is toch naar een ander gegaan'? Heeft u te maken met makelaar Beun de Haas? Een makelaar die niet is aangesloten bij een branchevereniging waarbij u grote risico’s kunt lopen? In dat soort gevallen willen wij u vanzelfsprekend ook adviseren.”

Consumentbescherming

Consumenten zijn in Nederland goed beschermd. En makelaars hebben naar hun opdrachtgever een directe verantwoordelijkheid en naar de kijker/koper een belangrijke mate van zorgplicht. Han: "Wanneer u als consument een conflict heeft met een makelaar, kunt u een klacht over de makelaar neerleggen bij de klachtenafdeling van de branchevereniging waar de makelaar lid van is. Als er via de branchevereniging geen bevredigend resultaat wordt bereikt, kan de klacht worden doorgezonden naar een betrokken tuchtcollege of geschillencommissie. Dit instituut zal dan opnieuw naar de case kijken en een bindend besluit nemen. Het grote voordeel voor u als consument is dat u geen kostbare rechtsgang via de reguliere rechter hoeft te nemen. Via onze helpdesk kunnen wij u uitleggen waar u met een klacht naar toe kunt gaan.”

Wekelijks spreekuur

Heeft u vragen? Heeft u iets negatiefs ervaren? Wilt u weten wat uw rechten zijn? U kunt onze Makelaars Helpdesk iedere donderdag tussen 09.00 en 10.00 uur gratis bereiken. Bel Register Makelaar/Taxateur Han van Wijk 06 51 35 37 26. Of e-mail naar info@makelaars-van-connect.nl. Deze gratis dienstverlening is er voor iedereen, ook voor klanten die ons nog niet kennen of ons niet voor bepaalde aan- of verkoop dienstverlening hebben ingeschakeld. 

Zoals ik in mijn blogs aangeef, hoe langer ik in de makelaardij werkzaam ben (20 jaar, meer dan 1.250 verkochte woningen) hoe meer ongelijkheden, onrechtvaardigheden en problemen ik in de woningmarkt tegenkom. Mogelijk dat onze Makelaars Helpdesk als vraagbaak hier een helpende hand kan bieden.  

Wilt u weten wie wij zijn en waar we voor staan, check hier onze 10 zekerhedenBenieuwd naar mijn andere blogs? Lees ook:

Heeft de wereldwijde corona crisis gevolgen voor de lokale woningmarkt?
Mag er tegen elkaar op worden geboden?
Je zal tegenwoordig maar een starter op de woningmarkt zijn!
Help! Ik mag maar 1x kijken zegt de makelaar
Hoe koop je een woning in deze markt?
Hoe werkt dat nu met de nieuwe regels voor starters en niet starters in  2021?
Huizenmarkt en service
Bestaat er zoiets als makelaar Beun de Haas?
Oh! Krijgen we hier ook Amsterdamse toestanden?
Koop nooit een woning zonder bouwkundige keuring!

Meer weten?

Maak een afspraak. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over onze mogelijkheden. 0228-351835, 072-5720066 of kom langs in ons kantoor in Bovenkarspel of Heerhugowaard

Naar boven